V družince Večerníček jsme v úterý 22. dubna 2025 oslavili Den Země vycházkou do rozkvetlé přírody. Vyfasovali jsme pytle, rukavice a vydali se sesbírat odpadky v okolí naší školy. Cestou jsme poznávali jarní květiny a těšili se z krásného slunečného dne.
Iveta Věříšová
Výsledky kategorie žáci:
1. místo: Detail kůry stromu
2. místo: Bílá kráska
3. místo: Sluneční dech, Malý šnečí kamarád, Oběd na žlutém talíři
Při příležitosti mezinárodního Dne Země jsme uspořádali pro naše žáky i dospěláky fotografickou soutěž na téma "Zaměř se na detail". A tak se s Vámi můžeme podělit opravdu pestrou paletu fotografií jarní přírody. Podmínkou bylo pořídit fotografii na našich výpravách a svůj snímek originálně pojmenovat. Pojďte se s námi podívat do fotogalerie na Růžový polibek jara, Čistou krásu nebo Malého šnečního kamaráda.
Školní družinka Večerníček se v pondělí 14. dubna vydala na velikonoční putování jarní přírodou. Na velikonoční stezce děti plnily úkoly, kde se dozvěděly o velikonočních tradicích dříve a dnes. Putování bylo zakončeno hledáním velikonočních dobrot. Velké poděkování patří Káje Vespalcové za ztvárnění velikonočního zajíčka.
Iveta Věříšová
Dne 22. dubna se naši žáci druhého stupně vydali na vzdělávací expedici podél toku řeky Cidliny, aby oslavili Den Země. Tato aktivita, zaměřená na environmentální výchovu, umožnila žákům propojit teoretické znalosti s praktickými činnostmi v přírodě. Během dopoledne se věnovali mapování toku řeky, testování kvality vody a pozorování místního ekosystému.
Sám Karel IV. zavítal do třídy 4. A. Děti si formou hry vyzkoušely, co zažíval samotný Karel IV. při své korunovaci českým králem. Po korunovaci jsme nezapomněli na společnou fotografii nejen s králem Karlem IV., ale i s jeho manželkou a královnou Blankou z Valois.
Mgr. Jaromír Kubelka
I v letošním roce jsme nezapomněli proškolit naše osmáky kurzem první pomoci pod vedením pana Verfla. V dopoledním bloku se žáci dozvěděli, jak správně volat záchranku, masírovat srdce, pomoci kamarádovi při úrazu, nepanikařit apod. Teoretické znalosti z hodin přírodopisu tak získaly úplně jiný rozměr. Praktické, zajímavé, důležité, potřebné a nezbytné.